مقاله تحلیلی: ده مورد از بزرگ‌ترین مخازن در ایالات متحده آمریکا

مقاله تحلیلی: ده مورد از بزرگ‌ترین مخازن در ایالات متحده آمریکا

۱۰- دریاچه Francis Case در داکوتای جنوبی (South Dakota): اسم این دریاچه پس از حضور سناتور سابق، فرانسیس اچ. کیس، نام‌گذاری شد. ظرفیت این دریاچه برابر با ۴٬۶۸۷٬۰۰۰٬۰۰۰ مترمکعب (۳٬۸۰۰٬۰۰۰ جریب- فوت) در طول ۱۰۰ مایلی امتداد آن است. این دریاچه ۵۴۰ مایل خط ساحلی دارد و مساحت آن برابر با ۴۱۲٬۷۸ کیلومتر مربع (۱۰۲٬۰۰۰ جریب) است. بیشترین عمق آن نیز برابر با ۴۲٫۶۷ متر (۱۴۰ فوت) است. این دریاچه پشت سد Fort Randall قرار دارد که خود نیز روی رودخانه Missouri و در جنوب مرکزی داکوتای جنوبی واقع شده است. آب ذخیره شده در این دریاچه کاربردهایی چون تأمین آب مصرفی، نیروگاه برق آبی و تفریح دارد. این دریاچه همچنین یک زیستگاه غنی برای حیات وحش بومی منطقه محسوب می‌شود. در حقیقت، دریاچه Francis Case یکی از بزرگ‌ترین منزلگاه جمعیت عقاب‌های طلایی و عقاب‌های گر است. این طرح توسط قانون Flood Control Act (قانون کنترل سیل که در سال ۱۹۴۴ تصویب شده است) تائید و در کنار قلعه نظامی Old Fort Randall ساخته شده در سال ۱۸۵۶، ساخته شد. سد Fort Randall، یک سد خاک‌ریزی خاکی است که توسط مهندسان ارتش در سال ۱۹۴۶ ساخته شده است. در سال ۱۹۵۴، دوایت دیوید آیزنهاور (Dwight D. Eisenhower) رئیس جمهور وقت، ساخت اولین نیروگاه تولید برق را آغاز کرد. ساخت این نیروگاه در سال ۱۹۵۶ با هزینه‌ای حدود ۲۰۰ میلیون دلار به پایان رسید.

 

 

دریافت فایل کامل مقاله:

the_10_largest_reservoirs_in_the_united_states.pdf

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808  

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

فایل
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
معادله کابل تحت ورن خودش
سلام دوستان وقت بخیر معادله شکل کابل(funicular forms) تحت وزن خودش چطوریه؟
عکس کاربر
0پاسخ
میراگر پیستونی
سلام وقت بخیر میراگرهای پیستونی جزو کدوم میراگرها محسوب میشن؟
عکس کاربر
0پاسخ
راهنمایی درخصوص کسب درامد
سلام.من دانشجوی ترم 7 عمران هستم.و شدیدا نیازدارم که درآمدشخصی داشته باشم اتوکد واکسل و ورد و طراحی فاز1 پلان معماری هم تا حدودی آشنا هستم.چه توصیه ای دارید که بتونم کارپیداکنم چه مهارتهایی یادبگیرم که درکمترین زمان بشه حداقل درامدی داشته باشم مثلا درکمتر از 3 ماه اینکه درسم داره تمام میشه وصفرهستم و شدیدا نیاز ب درامددارم منو ترسونده واسترس بدی بهم واردکرده گیجم ونمیدونم چکارکنم ازکجا شروع کنم حتی شده ماهی1تومنم دربیارم خوبه برای شروع
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .