مقاوم سازی با استفاده از جداسازی لرزه ای (همراه با لغت نامه تخصصی جداسازی لرزه ای)

مقاوم سازی با استفاده از جداسازی لرزه ای (همراه با لغت نامه تخصصی جداسازی لرزه ای)

مقوله مقاوم سازي در اين مبحث به ساختما نهاي تاريخي ، پل ها ، سازه هاي حساس و ... بازمي گردد . معمولاً اگر در پروژه از جداساز لرزه اي استفاده شود ، حتماً گزينه ديگري كه اين گونه سازه را از صدمات به دور نگه دارد وجود نداشته است ، زيرا اساساً در اين روش تلاش بر الاستيك نگه داشتن روسازه و به حداقل رساندن خسارت هاي واردشده به اعضاي غيرسازه اي است .

بنابراين مثلاً در موزه ها ، زاغه هاي مواد منفجره ، پل هاي حساس ، تجهيزات كامپيوتري حساس (مثل سرورهاي بزرگ ) ، مناطق حساس نظامي و مخابراتي و .... اين روش مي تواند بسيار مؤثر واقع شود. دليل اين امر را بايد (تا حد امكان ) در جداسازي ارتعاشات و حركات روسازه دانست. در نظر داشته باشيم كه گاهي اعضاي غيرسازه اي ارزش بيشتري از خود سازه دارند و نگه داري آن ها بسيار مورد توجه است.

در ضمن، سازه هايي كه بخواهند پس از زلزله سرپا بمانند و خدمت رساني مداوم داشته باشند يا حداقل خسارت را ببينند (مانند مراكز نظامي يا بيمارستان ها) بايد از قابليت اعتماد لرزه اي بالاتري برخوردار باشند و خسارت هاي سازه اي و غيرسازه اي در آنها به حداقل برسد.

کاربران و علاقه مندانی که مایل هستند درباره نحوه مقاوم سازی سازه های فوق ؛ مطالبی را بیاموزند ؛ میتوانند در ادامه این مقاله را از لینک مربوطه دانلود نمایند.

مقاله تحلیلی این هفته توسط همکار محترممان جناب اقای مهندس علیرضا صالحین , تهیه و گردآوری شده است که حتماً با مقالات و کتب منتشر شده ایشان نیز آشنایی دارید. (برای آشنایی بیشتر و خرید آنلاین یک نمونه از کتب تخصصی جناب مهندس صالحیناینجا کلیک نمایید).

همچنین یک لغت نامه تخصصی در ارتباط با مقوله مقاوم سازی و جداسازی لرزه ای نیز برای شما عزیزان قرار داده ایم تا دامنه لغات تخصصی شما در این فیلد نیز کاملتر گردد. قابل ذکر است که مقاله این هفته میتواند جهت دانشجویان فوق لیسانس گرایش زلزله و سازه بسیار مفید باشد ؛ علی الخصوص که یک لغت نامه تخصصی در کنار مقاله این هفته نیز در دسترس خواهد بود.

مطالب مرتبط:

 

                                                                        

خرید آنلاین کتاب طراحی و اجرای جداسازهای لرزه ای                                     خرید آنلاین طراحی میراگرهای غیرفعال در برابر زلزله

 

مشاهده کتب مرتبط در همین ارتباط

 

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
اعتبار مورد نیاز : 1,000 تومان
1,000 تومان
پرداخت 1,000 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های alireza salehin

علیرضا صالحین

محقق - مولف - مترجم - پیمانکار- مشاور - ترجمه ، گردآوری و تالیف بیش از 18 کتاب تخصصی مهندسی عمران-مدیر علمی نشر دانشگاهی فرهمند - همکار بخش انتشارات ، مقالات تحلیلی و تولید محتوا
سوالات مرتبط
عکس کاربر
2پاسخ
آیا این پکیج آموزش پشتیبانی می شود؟

سلام من قصد دارم پکیج زیر را خریداری کنم: پکیج فیلم آموزش استفاده و مدل سازی جداگرها و میراگرها در کنترل ارتعاشات لرزه ای سازه با استفاده از نرم افزارهای SAP 2000، OpenSees، SeismoStruct و Abaqus آیا این پکیج پشتیبانی هم میشه؟ یعنی مدرس پکیج سوالات احتمالی را پاسخ خواهند داد؟

ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .