مقاله تحلیلی: بلندترین برج های مارپیچ جهان

مقاله تحلیلی: بلندترین برج های مارپیچ جهان

با توجه به مطالعه جدیدی که در صنعت انجام گرفته است و ساختمان‌های پیچ‌دار سراسر جهان را بر روی نمودار کشیده است، آسمان‌خراش‌های مارپیچ از همیشه محبوب‌ترند. جدیدترین گزارش از انجمن ساختمان‌های بلند و محل سکونت شهری (CTBUH) نشان می‌دهد که در حال حاضر 28 آسمان‌خراش جدید با سازه مارپیچ وجود دارد که یا ساخته شده‌اند و یا در حال ساخت هستند.

بلندترین آن‌ها برج 632 متری Gensler در شانگهای است – که در حال حاضر دومین ساختمان بلند جهان است. این لیست شامل پروژه‌های مختلف اخیر است، مانند برج 306 متری Cayan در دوبی که توسط SOM ساخته شده، برج‌های انحنا دار MAD در کانادا- که به برج‌های Marilyn Monroe ملقب هستند –و پروژه مسکونی جدید BIG در میامی می‌شود.

این لیست همچنین سازه‌ای مختلف در حال ساخت همچون برج مارپیچ Diamond در عربستان سعودی و برج پوشیده شده از گیاه به فرم رشته‌های DNA در تایوان را به ما نشان می‌دهد. CTBUH یک ساختمان مارپیچ را این‌گونه تعریف می‌کند: این قبیل ساختمان‌ها دارای طبقات یا نمای خارجی هستند که از کف تا سطح بالای برج چرخش‌های تدریجی دارند (مارپیچ از کف آغاز و تا سطح بالای بام ادامه دارد).

این لیست ادعا می‌کند که اولین آسمان‌خراش مارپیچ به نام Torso در Malmo در کشور سوئد ساخته شده است. این برج توسط معمار اسپانیایی Santiago Calatrava در سال 2005 طراحی شده بود. یک سازمان مستقر در شیکاگو ادعا می‌کند که افزایش تمایل به برج‌های مارپیچ به دلیل" خلق یک نسل جدید از ساختمان‌های نمادین در سراسر جهان" است.

با خواندن گزارش‌ها متوجه می‌شویم که به یاری تکنولوژی‌های جدید که به طراحی معماری و سازه کمک می‌کنند، ساخت برج‌های مارپیچ بلند امروزه در تمام جهان گسترش یافته است. یک تنوع شگفت‌آور از بافت‌ها، زوایای دید و اثرات موجی این سازه‌های چرخان را به نمادی‌ترین ساختمان‌های جهان تبدیل کرده است (به لحاظ آئرودینامیک و مقرون‌به‌صرفه بودن انرژی). برج Chicago Spire طراحی شده توسط Calatrava می‌توانست بلندترین ساختمان USA شود، ولی در جریان بحران اقتصادی با توقف روبرو شد.

 

منبع

ترجمه شده توسط تیم مترجمین ۸۰۸

اگر دوست دارید به تیم مترجمین ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های الهه رحیمی

الهه رحیمی

مهندس سازه
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
موقعیت بهینه کمربند خرپایی در سیستم سازه ای مهاربازو_کمربند خرپایی در سازه های بلند
سلام استاد ازمون خواسته موقعیت بهینه کمربندخرپایی رو در سیستم مهاربازو در سازه های بلند تحت تاثیر بار مثلثی مثلا زلزله به دست بیاریم از طریق محاسبات و بدون نرم افزار. ایشون برای بار مستطیلی اینکارو انجام دادن با استفاده از معادله تغییرشکل تیر یک سرگیردار.میتونید راهنمایی کنید
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .