شورای ملی بازرسان مهندسی و نقشه برداری؛ NCEES

شورای ملی بازرسان مهندسی و نقشه برداری؛ NCEES

شورای ملی بازرسان مهندسی و نقشه برداری؛ NCEES

شورای ملی بازرسان مهندسی و نقشه برداری (NCEES) یک سازمان غیر انتفاعی آمریکایی است که برای ارتقای مجوز حرفه‌ای برای مهندسین و نقشه‌برداران اختصاص داده شده است. اعضای شورا از مهندسین و نقشه‌برداران هیئت مدیره مجوز از ۵۰ ایالت آمریکا از جمله ناحیه کلمبیا، گوام، جزایر ماریانای شمالی، پورتوریکو و جزایر ویرجین آمریکا تشکیل شده‌اند. این هیئت مدیره به چهار منطقه جغرافیایی تقسیم شده‌اند: مرکزی، شمال شرقی، جنوب، غربی. دفتر مرکزی آن در Seneca، کارولینای جنوبی، در سراسر Lake Hartwell، دانشگاه Clemson مستقر است.

NCEES امتحان FE ،PE ،SE را برای مجوز مهندسی توسعه می‌دهد. آزمون FE به طور کلی اولین گام در روند تبدیل شدن به یک مهندس مجاز حرفه‌ای است (P.E.). این برنامه برای فارغ‌التحصیلان و دانشجویانی که نزدیک به تکمیل مدرک کارشناسی ارشد از یک برنامه معتبر EAC/ABET هستند طراحی شده است. آزمون PE برای آزمون حداقل سطح صلاحیت در یک رشته مهندسی خاص طراحی شده است و برای مهندسانی است که حداقل چهار سال تجربه کار در رشته مهندسی داشته‌اند. امتحان SE برای مهندسانی که در حوزه‌های قضایی مجوز سازه‌های مهندسی را به طور جداگانه به سایر مهندسین حرفه‌ای می‌دهند، طراحی شده است.

NCEES همچنین امتحاناتی را برای مجوزسنجی زمین در ایالات متحده آماده می‌کند. این امتحانات عبارتند از:

  • آزمون معیارهای نظارت (FS)؛ معمولا اولین گام در روند تبدیل شدن به یک نقشه‌بردار مجوز حرفه‌ای (P.S.) است. این برنامه برای فارغ‌التحصیلان و دانشجویانی که نزدیک به پایان تحصیل در مقطع کارشناسی از یک برنامه معتبر ABET هستند، طراحی شده است. آزمون FS امتحان کامپیوتری است که سالانه در مراکز آزمون VUE و Pearson تاییدشده توسط NCEES مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • آزمون اصول و عملکرد نظارت (PS)؛ مهارت‌های حرفه‌ای در زمینه بررسی حرفه‌ای. این طرح برای نقشه‌بردارانی است که حداقل چهار سال تجربه حرفه‌ای را به دست آورده‌اند.

منبع

تهیه‌کننده و مترجم:  محبوبه پوریوسفی

اخبار

محصول

فیلم آموزشی نحوه شركت در آزمون های بين المللی FE/PE
قیمت: 225,000 تومان
225,000 تومان
کاتالوگ: 
فیلم های آموزشی
عمران
مهندسی حرفه ای
موسسه آموزشی 808
کمک آموزشی

پرسش و پاسخ

عکس کاربر
0 پاسخ
ارزشیابی مدرک لیسانس دانشگاه توسط NCEES
با سلام خدمت مهندس شعبانی. بسیار بابت اطلاعات مفیدی که در وبینار آشنایی با FE & PE ارائه کردین ازتون ممنونم. سئوالی داشتم از خدمتتون. در NCEES Engineering Education Standard آمده که در علوم پایه حتما باید حداقل دو کورس رو گذرونده باشین و در ادامه توضیحاتی داده که فایل مربوط به این بخش رو پیوست کردم. ابهام دارم در برداشت از این بخش. آیا این دو کورس حتما باید در سه فیلد general chemistry, general calculus-based physics, or general biological sciences باشند یا در بقیه مواردی که آورده مثل earth sciences (geology, ecology) هم می تونه باشه؟؟ پیشاپیش ممنونم از راهنماییتون.

مشاوران این تخصص

کاربران

اشتراک در RSS - شورای ملی بازرسان مهندسی و نقشه برداری؛ NCEES