میراگر تسلیمی TADAS

میراگر تسلیمی TADAS

میراگر تسلیمی TADAS

امروزه سیستم‌های کنترل سازه و مخصوصا سیستم‌های نیمه فعال و غیرفعال بسیار به دنبال به طراحی و مقاوم‌سازی سازه‌ای هستند. ابزارهای افزایش‌دهنده سختی و میرایی  محبوب‌ترین ابزارهای استهلاک انرژی هستند و در اکثر پروژه‌ها استفاده می‌شوند. این ابزارها می‌توانند مقدار زیادی از انرژی ورودی زلزله را با یک عملکرد قابل پیش‌بینی، تحمل کنند. این ابزارها باید جابجایی نسبی خاصی داشته باشند تا انرژی را از بین ببرند. بنابراین در زلزله‌های جزئی با جابجایی‌های کم، آنها انرژی را از بین نمی‌برند و در زلزله‌های متوسط ممکن است اتلاف انرژی کمی داشته باشند.

میراگرهایی که با استفاده از یک صفحه مثلثی شکل، سختی و میرایی آنها افزایش یافته است (Triangular Added Damping and Stiffness) انواع خاصی از ابزارهای کنترل غیرفعال هستند که می‌توانند در طراحی لرزه‌ای و مقاوم‌سازی سیستم‌های سازه‌ای مورد استفاده قرار گیرند. با این حال، وقتی که در معرض تغییر شکل‌های بزرگ قرار می‌گیرد، اعضای اولیه یک سازه می‌تواند در خطر جدی آسیب ناشی از مشخصات هندسی نامناسب این میراگرها قرار گیرد.  اما در زلزله‌های شدید، بهترین عملکرد خود را دارند و مقدار زیادی از انرژی را از بین می‌برند.

برای عملکرد بهتر در زمین‌لرزه‌های متوسط و جابجایی‌های کوچک، ایده دستگاه اصلاح‌شده TADAS با دیدگاه جدیدی از دستگاه‌های استهلاک انرژی غیرفعال معرفی شد.  این دستگاه در تعداد زیادی از صفحه‌های فولادی TADAS در جابه‌جایی‌های مختلف و سطوح متفاوت زمین‌لرزه استفاده می‌شود و نشان می‌دهد که در زلزله‌های متوسط، آسیب‌های عمده‌ای در اعضای اولیه وجود ندارد اما برخی از صفحات فولادی TADAS برای استهلاک انرژی، تغییرپذیر می‌شوند. 

منبع: Springer Link ،Sciencedirect

اخبار

محصول

کتاب میراگرهای انرژی زلزله با معرفی میراگر تسلیمی چندسطحی لوله ای
قیمت: 15,000 تومان
15,000 تومان
نا موجود
کاتالوگ: 
کتاب
عمران
زلزله
جهاد دانشگاهی
کمک آموزشی

پرسش و پاسخ

عکس کاربر
3 پاسخ
تعيين پارامترهای میراگر ویسکوز برای اعمال در نرم افزار
با سلام . من روی موضوع بررسی سطح عملکرد قاب های بتن مسلح مجهز به میراگر ویسکوز کار میکنم . و چون نمیخوام زیاد وارد مسایل ریاضی و معادلات طراحی میراگر ها بشم . میخوام از طریق ازمون خطا یک میراگر معرفی کنم و سپس نیرو های محوری ماکزیمم میراگر را برداشت کنم و سپس از یک کاتالوک اماده از میراگر های موجود میراگ متناسب با سازه را انتخاب کنم . اما در برداشت و بدست اوردن و محاسبه پارامتر های میراگر که باید به نرم افزار سپ 2000 معرفی کنم مشکل دارم از جمله توان میراگر (a) و سختی میراگر و ضریب میرایی میراگر . اگر ممکن هست خواهش میکنم به من کمک کنید . حتی اگر کاتالوگ مناسب در این مورد در دسترس دارید یا اینکه منبع خاصی سراغ دارید معرفی کنید.
عکس کاربر
0 پاسخ
میراگر پیستونی
سلام وقت بخیر میراگرهای پیستونی جزو کدوم میراگرها محسوب میشن؟

مشاوران این تخصص

#: 1
عکس‌های amircheraghi
عبدالله چراغی
نقش‌ها: Vip, مشاور, همکاران
عضو به مدت: 5 سال 9 ماه

کاربران

اشتراک در RSS - میراگر تسلیمی TADAS