پایپ رک، Pipe rack

پایپ رک، Pipe rack

پایپ رک، Pipe rack

سازه‌های پایپ رک معمولاً سازه‌هایی بتنی، فولادی و یا ترکیبی از این دو هستند و عموما از لوله‌ها، کابل‌های برق و قفسه‌های کابل ابزار در نیروگاه‌های پتروشیمی، شیمیایی و برق پشتیبانی می‌کند. گاهی اوقات، پایپ رک‌ها همچنین ممکن است که از تجهیزات مکانیکی و پلت‌فرم‌های دسترسی به سوپاپ پشتیبانی کنند. این سازه در اصطلاح به تکیه‌گاه لوله اطلاق می‌شود. پایپ رک به عنوان تکیه‌گاه جهت تحمل وزن لوله‌های پالایشگاه و سازه به قطرهای مختلف ساخته و استفاده می‌شود. در طراحی و ساخت پایپ رک نوع رنگ و سیستم رنگ‌زدایی، کنترل کیفی شامل: تهیه WPS، PQR و انجام آزمایشات (N.D.T (RT،UT،PT،MT و آیتم‌های مهندسی و دقیق دیگری نیز مد نظر قرار گرفته می‌شود.

پایپ رک‌های اصلی معمولا مواد را بین تجهیزات و نواحی کاربری یا ذخیره‌سازی منتقل می‌کنند. قفسه‌های ذخیره (Storage racks) موجود در انبارها، قفسه‌های لوله (پایپ راک‌ها) نیستند، حتی اگر آنها طول لوله را ذخیره کنند.

یک پایپ رک، شریان اصلی یک واحد فرایند است. پایپ رک‌هایی که لوله‌کشی ابزار و فرایندها را حمل می‌کنند، ممکن است همچنین شامل سینی‌های کابل و ابزار و همچنین تجهیزات نصب شده روی همه این وسایل باشند.

پایپ رک‌ها شامل یک سری از مقادیر عرضی هستند که در امتداد طول سیستم لوله و در فواصل یکنواخت معمولا حدود ۲۰ فوت، اجرا می‌شوند. برای دسترسی به تعمیر و نگهداری در زیر پایپ رک، مقادیر عرضی معمولا فریم‌های لحظه‌ای هستند. مقادیر عرضی معمولا به جرثقیل‌های طولی متصل می‌شوند. 

منبع: Wikipedia، شرکت فولادسازه

مترجم: محبوبه پوریوسفی

اخبار

مشاوران این تخصص

#: 3
عکس‌های mamini
محمد امینی
نقش‌ها: Vip, مشاور, همکاران
عضو به مدت: 8 سال 5 ماه
#: 2
محسن قبدیان
نقش‌ها: مشاور, همکاران
عضو به مدت: 6 سال 8 ماه
#: 1
عکس‌های Arash golzar
ارش گلزار جنت
نقش‌ها: Vip, مشاور, همکاران
عضو به مدت: 6 سال 6 ماه

کاربران

اشتراک در RSS - پایپ رک، Pipe rack